15 lipca 2016

Recenzja "Powrót na Wyspę Potępionych"

W tym poście pragnę wam przedstawić recenzję książki "Powrót na Wyspę Potępionych", autorstwa Melissy De La Cruz! Wiem, że późno wstawiam ten post, lecz dopiero co wróciłam do domu i nie mogłam zrobić tego wcześniej. No dobra. Jeśli chcecie przeczytać moją opinię na temat tej powieście rozwińcie post! :) Czytaj dalej
Ogólne informacje:

Tytuł: "Powrót na Wyspę Potępionych"
Autor: Melissa De La Cruz
Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o.o.
Tłumaczenie: Anna Klingofer
Oprawa: Miękka
Data premiery: 15.06.2016
Liczba stron: 320
Cena: 29,99 zł
Zacznijmy od okładki. Jak dla mnie jest ona o wiele lepsza od tej z pierwszej części powieści, bardziej przykuwa uwagę. Zmiana jej koloru na czerwony oraz jabłka na lusterko było świetnym pomysłem! Okładka książki rozkłada się z obu stron. Co to znaczy? Po prostu przód oraz tył zostały zagięte do środka, niektórzy mówią na to skrzydełka. Są one przydatne, ponieważ nie musimy używać żadnych zakładek kiedy chcemy sobie zaznaczyć stronę, na której skończyliśmy czytać. Wystarczy zrobić to tak jak na zdjęciu niżej! ;)
Bardzo spodobało mi się nawiązanie do różnych kont społecznościowych. Na przykład Instagram to InstaRoyal, obserwatorzy - poddani, like - ukłony, Snapchat to ZapChat, Facebook - GraceBook, a  g-mail to dżinn-mail. Źli bohaterowie również mają swoją stronę, która została nazwana Mroczną Siecią.
Podziwiam autorkę tego Bestsellera również za to, że pisząc nie zapominała o nikim i każdej postaci poświęciła równo tyle samo uwagi. Chociaż na pewno nie było to takie łatwe mając tylu głównych bohaterów! W sumie książka została podzielona na trzy części/działy: Tak zwane dobre życie, Antybohaterowie oraz Cztery talizmany. A także na dziesięć rozdziałów. Przed tym wszystkim zostało zamieszczone krótkie przypomnienie o czym była pierwsza część powieści. Fragment tego znajduje się na zdjęciu niżej.
Gdy tylko usłyszałam o tej książce od razu stwierdziłam, że muszę ją mieć! Niestety nie przeczytałam pierwszej części, więc nie mogę stwierdzić, która jest lepsza. Oglądałam natomiast film "Następcy" i bardzo mi się spodobał! Skoro mowa o filmie to chciałabym zwrócić uwagę na mały błąd. Na końcu książki "Powrót na Wyspę Potępionych" zamieszczone są podziękowania autorki do konkretnych osób, m.in. aktorów, którzy wcielają się w głównych bohaterów w filmie. Tylko, że osoby tłumaczące popełniły mały błąd i napisały: "Dziękuję pięknym młodym ludziom, którzy występują w Następcach: Dove'owi Cameronowi, [...]". Mam nadzieję, że wydawnictwo zwróci na to uwagę i zmieni nazwisko na poprawne, ponieważ jak wiemy Dove Cameron jest kobietą! ;) Nie zepsuło to jednak mojej oceny tej książki. Jest ona świetna i bardzo się cieszę, że mogłam ją przeczytać! Moja ocena: 9,5/10!

Przeczytaliście już książkę "Powrót na Wyspę Potępionych"? Albo jej pierwszą część? Napiszcze w komentarzu jakie są wasze wrażenia? :)

4 komentarze :

  1. Genialna recenzja :) Niestety nie czytałam żadnej z części i nie wiem czy się skuszę

    disney-ourworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Recenzja wyszła Ci świetnie! Czytałam obie części i bardzo mi się podobają!
    Zapraszam do mnie: dovecameronpolska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Recenzja wyszła Ci świetnie! Czytałam obie części i bardzo mi się podobają!
    Zapraszam do mnie: dovecameronpolska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Naprawdę ta recenzja była cudowna. Muszę sobie na reszcie kupić tą książkę :)
    http://simplykaara.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.