21 marca 2017

[Nauka hiszpańskiego] Lekcja 4 - Odmiana czasowników ser, llamarse i tener

Na początku chciałam przeprosić, ponieważ  ten post miał pojawić się wcześniej, jednak nie mogłam tego dokonać. Ale teraz już jest dostępna kolejna lekcja j. hiszpańskiego! Dotyczy ona odmiany czasowników ser, llamarse i tener. Dodałam również, dla chętnych kilka ćwiczeń. To wszystko w rozwinięciu posta! :) Czytaj dalej
Ser - Być

Yo soy - Ja jestem
eres - Ty jesteś
Él/Ella/Usted es - On/Ona/Pan jest
Nosotros/as somos - My jesteśmy
Vosotros/as sois - Wy jesteście
Ellos/Ellas/Ustedes son - Oni/One/Państwo są

Llamarse - Nazywać się

Yo me llamo... - Ja nazywam się...
te llamas... - Ty nazywasz się...
Él/Ella/Usted se llama - On/Ona/Pan nazywa się
Nosotros/as nos llamamos - My nazywamy się...
Vosotros/as os llamáis - Wy nazywacie się...
Ellos/Ellas/Ustedes se llaman - Oni/One/Państwo nazywają się...

* Ll czyta się jako j!
Tener - Mieć

Yo tengo - Ja mam
Tú tienes - Ty masz
Él/Ella/Usted tiene - On/Ona/Pan ma
Nosotros/as tenemos - My mamy
Vosotros/as tenéis - Wy macie
Ellos/Ellas/Ustedes tienen - Oni/One/Państwo są

Ćwiczenia związane z tymi czasownikami:
Zadania z czasownikami: ser, tener i llamarse - [Link] [Link 2]
Zadania z czasownikiem ser - [Link] [Link2] [Link3]
Zadania z czasownikiem llamarse[Link]

2 komentarze :

  1. nie lubie disney chanal pozdro hazzi walcie się hehe19 października 2022 18:30

    przydatne informacje dzk

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubie disney chanal pozdro hazzi walcie się hehe19 października 2022 18:32

    i subujcie mnie hazzi na yt żegnam :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.