6 kwietnia 2017

[Nauka hiszpańskiego] Lekcja 5 - Rodzina

Oto kolejna, piąta lekcja hiszpańskiego! W tym poście postaram się przybliżyć Wam słownictwo związane z rodziną. Jesteście ciekawi? Jeżeli tak, to rozwińcie post! Czytaj dalej
*Pamiętajcie, że w języku hiszpańskim h jest nieme, a j czytamy jako h. Kiedy nad samogłoskami występuje akcent, to znaczy, że w tym miejscu trzeba zaakcentować daną literę, np.: í, ó, é.

Rodzina - La familia

rodzice - los padres
mama - la mamá
matka - la madre
tata - el papa
ojciec - el padre
dziadkowie - los abuelos
babcia - la abuela
dziadek - el abuelo
siostra - la hermana (czyt. la ermana)
brat - el hermano (czyt. el ermano)
córka - la hija (czyt. la iha)
syn - el hijo (czyt. el iho)
ciocia - la tía
wujek - el tío
kuzynka - la prima
kuzyn - el primo
siostrzenica/bratanica - la sobrina
siostrzeniec/bratanek - el sobrino

Tworzenie zdań:
To jest moja rodzina. - Está es mi familia.
Mój tata nazywa się ... - Mi papa se llama ...
To jest moja babcia, która nazywa się ... - Está es mi abuela que se llama ...
Moja mama ma ... lat. - Mi madre tiene ... años.

Inne lekcje - [Link]

3 komentarze :

  1. http://livelovelaugh1323.blogspot.com ZAPRASZAM!
    A lekcja świetna, teraz w domu będę gadać a po hiszpańsku!

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.